
Salgsvilkår
Salgsvilkår for Flyfrakt
Disse salgsvilkårene regulerer avtaleforholdet mellom selger og kjøper ved bestilling av flyfraktjenester. Vennligst les vilkårene nøye før du gjennomfører din bestilling.
1. Parter
Selger: LN-Cargo AS, med organisasjonsnummer 834445662, adresse Hvalstadlia 19c, 1395 Hvalstad, og e-post booking@ln-cargo.no. Kjøper: Den person eller virksomhet som foretar bestilling av flyfraktjenester fra Selger.
2. Avtalens omfang – Flyfrakt
Denne avtalen gjelder utelukkende for bestilling av flyfrakt av gods. Avtalen omfatter transport av varer fra angitt avsender til angitt mottaker via fly. Det presiseres at Selger kun tilbyr flyfrakt og ikke ansvar for eventuelle forsinkelser, skader eller tap som følge av forhold utenfor Selgers kontroll (force majeure), eller forhold som skyldes feil fra Avsender/Mottaker, slik som mangelfull emballasje, manglende labels eller feilaktig informasjon.
3. Betaling
Beløpet for flyfraktjenesten er ikke refunderbart etter at bestillingen er bekreftet og betaling er gjennomført. Betaling skjer i sin helhet ved bestilling via [spesifiser betalingsmetoder, f.eks. kredittkort, Vipps, faktura]. Alle priser er oppgitt i NOK og inkluderer MVA. En bekreftelse med detaljert betalingsoversikt vil bli sendt til Kjøpers oppgitte e-postadresse etter fullført betaling.
4. Levering
Med levering menes her at godset er akseptert og klarert for frakt av Selger ved avgangsflyplassen, samt at godset ankommer destinasjonsflyplassen i henhold til avtalt rute. Kjøper er selv ansvarlig for å levere godset til avtalt tid og sted ved avgangsflyplassen, og for å hente godset ved ankomst til destinasjonsflyplassen. Tidsfrister og prosedyrer for inn- og utlevering av gods vil fremgå av bestillingsbekreftelsen.
5. Angrerett
I henhold til Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) er det ingen angrerett på kjøp av transporttjenester når avtalen gjelder bestilling av en bestemt dato eller for en bestemt periode, jf. angrerettloven § 22 m). Da flyfrakt er en slik tjeneste som utføres på et bestemt tidspunkt, gjelder ikke angreretten for bestillinger av flyfrakt.
6. Retur
Da det ikke foreligger angrerett på flyfraktjenester som beskrevet under punkt 5, er det ingen anledning til å "returnere" en kjøpt flyfraktjeneste og dermed få beløpet refundert. Imidlertid, dersom noe uforutsett skulle oppstå, har Kjøper mulighet til å flytte reservasjonen gratis til et senere tidspunkt, forutsatt at ny tid avtales med Selger og at det er kapasitet tilgjengelig. Slik flytting må varsles Selger skriftlig senest [antall] timer/dager før opprinnelig avgangstid.
7. Reklamasjonshåndtering
Ved eventuelle mangler, forsinkelser eller skade på godset under transporten, plikter Kjøper å reklamere til Selger uten ugrunnet opphold etter at mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Reklamasjon skal sendes skriftlig til [Din E-post for reklamasjoner] og må inneholde en detaljert beskrivelse av forholdet, samt relevant dokumentasjon (f.eks. bilder av skade, konossement). Selger vil behandle reklamasjonen i henhold til gjeldende lovverk og avtalte internasjonale konvensjoner for flyfrakt, f.eks. Montreal-konvensjonen. Selgers ansvar er begrenset til det som følger av disse.
8. Konfliktløsning
Tvister som måtte oppstå i forbindelse med disse salgsvilkårene og den inngåtte avtalen, skal forsøkes løst i minnelighet mellom partene. Dersom en minnelig løsning ikke oppnås, kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstolene. Partene aksepterer Asker og Bærum tingrett som verneting. Forbrukere kan også bringe saken inn for Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget.